Translate

niedziela, 25 listopada 2012

Baba ghanoush z sokiem z granatu



Dziś niestety nie mogłam się oprzeć nieporównywalnej z niczym głębokiej oberżynowej ich barwie, błyszczały tak i spoglądały z lodówkowego pojemnika. Przygotowałam wszystkie składniki na pastę baba ghanoush, w dzisiejszej jednak odsłonie ukoronowaniem starań będzie dodatek soku z granatu i jego ziaren. Chociaż przystawka ta nie należy do tych, które zjadłoby się oczami, to czerwień granatu przełamuje ten stereotyp.


Bakłażany przekroiłam wzdłuż na pół, podziurkowałam szpikulcem do szaszłyków i opiekłam solidnie z każdej strony na patelni grillowej.


Składniki jakich będziesz potrzebować (2 szklanki):

  • 2 duże bakłażany (około 1 kg)
  • 1/4 szkl. jogurtu naturalnego (około 60ml)
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 wyciśnięty ząbek czosnku
  • 1/4 szkl. tahini (około 60 ml)
  • 2 łyżeczki mielonego kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka mielonych ziaren kolendry
  • 1/3 szklanki świeżych liści kolendry
  • 1 łyżka oliwy
  • ½ owocu granatu (wyciśnięty sok i ziarno do dekoracji)

Sposób przygotowania:

Obierz grillowane bakłażany ze skóry i pokrój dość grubo miąższ. Miksuj za pomocą miksera lub blendera (krótko) miąższ z jogurtem do uzyskania jednolitej masy. Dodaj kolejno sok z cytryny, czosnek, pastę tahini, kmin rzymski, mieloną kolendrę, oliwę oraz liście kolendry.
Całość przełóż do miski i udekoruj polewając sokiem z granatu i posypując ziarnem.


Smacznego! Saha ftourkoum!

 

1 komentarz:

  1. Uwielbiam baba ganoush :) Choć nigdy nie jadłam z granatami. Mam nadzieje, że nie będziesz miała nic przeciwko nominacji do Libster Blog i zaproszeniu do zabawy. Info na http://przekornie.blogspot.com/2012/11/pytania-i-odpowiedzi-oraz-kilka.html

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...