Translate

środa, 21 marca 2012

Lawash


Inwencję pieczywa lawash przypisuje sobie co najmniej kilka narodowości, wspomnieć należy prawdopodobne pochodzenie irańskie, armeńskie, tureckie, gruzińskie. Jako dodatek do dań, podstawa dania sama w sobie lawash gości na stołach bliskowschodnich. Tradycyjnie wypiekany w glinianych, cylindrycznych piecach tannur pojawia się pod dwiema postaciami: elastyczną, wilgotną oraz kruchą. Dziś zaproponuję tę pierwszą.





 Składniki jakich będziesz potrzebować (około 8 sztuk):
  • 1 opakowanie suchych drożdży
  • 1,5 szkl. ciepłej wody
  • 2 łyżeczki cukru
  • 4 szkl. mąki pszennej 
  • 1 łyżeczka soli
  • trochę oliwy

Sposób przygotowania: 


Dużą miskę wysmaruj olejem. Odstaw na bok. W miarce połącz drożdże, wodę i cukier. Mieszaj drożdże się rozpuszczą. W drugiej dużej misce wymieszaj mąkę i sól. Dodaj mieszankę wody i drożdży tworząc ciasto. Zagnieść ciasto ręcznie przez około 10 -15 minut. Wyrobione ciasto umieść w naoliwionej misce, obtocz kulę ciasta w oleju. Przykryj i odstaw na około 1 godzinę, lub ciasto podwoi swoją wielkość. Wyrośnięte ciasto uderz dwa razy aż zwolni powietrze. Ponownie zagnieć przez 5 min. Podziel ciasto na 8 odrębnych kul. Przykryj i pozostaw do wyrośnięcia na 30 minut. Z wyrośniętego ciasta rozwałkuj cienkie placki. Smaż na suchej patelni teflonowej, dużej patelni elektrycznej do naleśników w wysokiej temperaturze aż ciasto zbrązowieje. 
Doskonale pasuje do hommusu, baba ghanoush czy sosu jogurtowego.


Smacznego! Saha ftourkoum!
 

6 komentarzy:

  1. hihi klikając myślałam, że to pierogi ruskie :) a tu niespodzianka, ta godzina a ja taka głodna ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię lawash :) Sama nigdy nie robiłam, ale może się w końcu skuszę. Super wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam jeszcze pytanie dotyczące opakowania drożdży. Ile to gramów? Suche drożdże mam w dużym pojemniku, więc nie mam jak sprawdzić. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Standardowe opakowanie 7 gramów drożdży suchych :). Pozdrawiam serdecznie i zachęcam do przygotowywania pysznych przepisów kuchni arabskiej!!! Zachęcam do polecania innym Bloga!

    OdpowiedzUsuń
  5. O super! nie jest trudne i fajne na przekąskę, podoba mi się bardzo pomysł.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...